شرایط و قوانین برگشت کالا و بازگرداندن وجه واریزی به مشتری :( استرداد کالا ):
شرایط و قوانین
پیگیری و برطرف نمودن کلیه مسایل و مشکلات مربوط به کالاهای دارای گارانتی بر عهده شرکت گارانتی کننده بوده و موارد مطرح شده در ذیل مربوط به کالاهای فاقد گارانتی می باشد.
بیمه محصولات:
تمامی مرسولات درچه یدک بیمه میباشند، لطفا قبل از دریافت بسته نسبت به کنترل موجودی تمام اقلام سفارش (عدم کسری اقلام کالا) و سلامت فیزیکی آنها ( عدم ضربه خوردگی یا شکستگی صرفا ظاهری ) در بسته اطمینان حاصل فرمایید و در صورت کسری اقلام یا آسیب خوردگی مشهود از دریافت بسته و امضا رسید خودداری فرمایید،دریافت بسته به منزله تایید شما می باشد.
- ضوابط انصراف از خرید :
1-1 مهلت انصراف از خرید کالاها 7 روز از زمان خرید میباشد.
2-1 انصراف از خرید به کالاهایی تعلق میگیرد که حتی از بسته بندی درچه یدک نیز باز و خارج نشده باشد. بدیهی است هر گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته بندی اولیه کالا یا ثانویه درچه یدک ، پلمپ، برچسب، نایلون، وکیوم و.... ضوابط انصراف از خرید را از بین خواهد برد.
3-1 درصورت رعایت شرایط انصراف از خرید و پس از هماهنگی با درچه یدک ، خریدار میتواند نسبت به ارسال کالا از طریق پست پیشتاز و به آدرس دریافت کننده مورد نظر درچه یدک اقدام نماید. پس از دریافت کالا توسط درچه یدک ، وجه کالا ظرف مدت 72 ساعت کاری به خریدار مسترد میگردد. در صورت انصراف از خرید کالا، اگر در تاریخی که کالا بدست درچه یدک میرسد قیمت کالا کاهش پیدا کرده باشد درچه یدک فقط معادل قیمت کاهش یافته را به مشتری مسترد خواهد کرد و میزان کاهش قیمت بعهده مشتری انصراف دهنده خواهد بود که پس از کسر آن الباقی به مشتری پرداخت خواهد شد. و در وضعیت کاهش قیمت ملاک عمل کمترین قیمت کالا در روز رسیدن کالا بدست درچه یدک خواهد بود.
4-1 در صورت انصراف از خرید تمامی هزینههای محقق شده از جمله هزینه نقل و انتقال وجه توسط بانک، پردازش سفارش، بسته بندی، ارسال، بیمه حملونقل، بازگشت کالا و به طور کلی هر گونه هزینهای که توسط درچه یدک جهت آن سفارش پرداخت شده باشد، صرفنظر از اینکه سفارش توسط درچه یدک ارسال شده باشد یا خیر از مبلغ کل سفارش کسر و باقی مانده توسط فروشگاه اینترنتی درچه یدک تسویه میگردد.
5-1 انصراف از خرید کالا برای مشتریان و مصرف کننده نهایی است و شامل فروش تجاری و همچنین فروش به همکاران نمی باشد.
- ضمانت هماهنگی مشخصات کالا با اطلاعات فنی سایت، سفارش ثبت شده و یا خصوصیاتی مثل رنگ کالا :
1-2 چنانچه کالای ارسالی با اطلاعات فنی مندرج در سایت درچه یدک مغایرت داشته باشد یا اینکه خصوصیات کالای ثبت سفارش شده با کالای دریافت شده مطابقت نداشته باشد، باید حداکثر طی 24 ساعت از زمان دریافت کالا به واحد فنی درچه یدک اطلاع رسانی شود و کالا با هماهنگی واحد فنی و به آدرس مورد نظر این بخش مسترد شود.
2-2 هزینه ارسال و استرداد کالاهایی که اشتباها ارسال شده باشند با درچه یدک میباشد.
3-2 در تمامی مواردی که تشخیص وجود مغایرت در کالا بدون باز کردن بسته بندی اصلی کالا و از طریق کنترل مشخصات روی جعبه اصلی کالا امکانپذیر باشد، باید کالا در همان حالت و بدون استفاده یا باز کردن بسته بندی اصلی مسترد گردد. لذا لازم است خریدار قبل از باز نمودن بسته بندی اصلی کالا نسبت به انطباق مشخصات کالای دریافتی با سفارش ثبت شده در حد اطلاعات مندرج روی بسته بندی اصلی کالا اقدام نموده و در صورت مشاهده مغایرت قبل از باز نمودن بسته بندی کالا نسبت به هماهنگی با درچه یدک جهت استرداد کالا اقدام نماید.
4-2 چنانچه مغایرت در خصوصیات باشد (مثلا به جای رنگ مشکی رنگ سفید ارسال شده باشد) همچنان شرایط بند 2-3 حاکم خواهد بود و لازم است کالا بدون هرگونه استفاده و دستکاری مسترد گردد. بدیهی است چنانچه کالا مورد استفاده قرار گیرد از ضمانت خارج می گردد.
- ضمانت سلامت سخت افزاری :
6-3 هفت روز مهلت تست سلامت (سخت افزاری) شامل کالاهای گارانتی دار نمیباشد. در مورد این کالاها اقدامات مربوطه باید از طریق شرکت گارانتی کننده صورت گرفته و درچه یدک در این روند نقشی ندارد.
- روند بررسی فنی کالاهای مسترد شده (فقط در مورد کالاهای دارای مهلت تست درچه یدک ) :
1-4 پس از دریافت کالا، بخش فنی کالای استردادی را با شرایط و ضوابط اعلامی تطبیق داده و چنانچه واجد شرایط عودت تشخیص داده شود و در صورت تایید وجود مشکل و عدم امکان رفع آن، نسبت به تعویض کالا و یا در صورت عدم موجودی نسبت به استرداد وجه اقدام می گردد. بدیهی است در مورد مشکلات سخت افزاری عودت کالا در صورتی است که امکان رفع مشکل وجود نداشته باشد.
2-4 در صورت تایید بخش فنی مبنی بر وجود مشکل درکالا هزینه های رفت و برگشت کالا بعهده درچه یدک و در صورت عدم تایید بر عهده خریدار محترم خواهد بود.
3-4 ملاک عمل درچه یدک در پذیرش و یا عدم پذیرش ایرادات فنی کالاهایی که دارای مهلت تست درچه یدک هستند، فقط نظر کارشناسی بخش فنی درچه یدک میباشد و در صورت تایید بخش فنی مبنی بر وجود نقص یا ایراد فنی در کالا، آن کالا مشمول ضمانت مربوطه خواهد بود و در صورت عدم تایید نقص یا ایراد فنی، کالای مربوطه مجدداً جهت خریدار ارسال خواهد شد. در مورد کالاهای گارانتی دار لطفاً به بند 3-6 مراجعه شود.
- چگونگی استرداد کالا توسط خریدار :
1-5 در صورت نیاز به استرداد کالا به هر دلیل، خریدار ابتدا مراتب را با بخش فنی درچه یدک مطرح و پس از اخذ راهنمایی و دریافت تاییدیه استرداد ، کالای خریداری شده را همراه با کارتن یا جعبه اصلی و کلیه تجهیزات به همراه فاکتور فروش مربوطه از طریق پست پیشتاز و فقط به آدرس مورد نظر بخش فنی ارسال می دارد. در صورت ارسال ناقص لوازم، تجهیزات و مدارک کالا و بخصوص فاکتور فروش و یا آسیب به کالا و لوازم همراه آن، امکان استرداد کالا وجود نخواهد داشت.
2-5 با توجه به اینکه درچه یدک فقط مسئولیت استرداد وجه سفارشاتی که اقلام آن به صورت صحیح و سالم دریافت شده و باز و استفاده نشده باشند را بر عهده دارد، استرداد کالا توسط مشتری فقط در صورتی امکانپذیرست که به کالا و لوازم جانبی همراه آن آسیبی وارد نشده باشد. بهعبارت دیگر، در صورت بروز اشکالات فنی و ظاهری مانند شکستن، آب خوردگی، خط و خش، ضربهدیدگی و کلیه مواردی که در نتیجه نگهداری و ارسال نادرست کالا توسط خریدار ایجاد میشود، امکان استرداد کالا را از بین خواهد برد. همچنین، مسئولیت ارسال و رساندن کالا با هر روشی بصورت صحیح و سالم بدست درچه یدک بر عهده مشتری خواهد بود؛ لذا پیشنهاد میشود از بستهبندی مناسب و بیمه مرسوله استفاده گردد.
3-5 لازم بذکر است که هر گونه برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری بر روی جعبه اصلی کالا و یا مخدوش کردن آن امکان استرداد کالا را سلب خواهد نمود.
4-5 لازم است که کالای مرجوعی به گونه ای بسته بندی ثانویه و ارسال گردد که در طی حمل به کالا و بسته بندی اصلی آن هیچ گونه آسیبی وارد نگردد، جهت اطمینان از این موضوع خریدار میتواند از همان بسته بندی ثانویه درچه یدک (در صورت سلامت و امکان) یا بسته بندی مشابه آن استفاده نماید؛ مسئولیت هر گونه آسیب به کالا در فرآیند بازگشت به عهده مشتری می باشد.
تبصره : در صورت کنسلی سفارش توسط خریدار، اگر در روزی که کالا به دست درچه یدک میرسد قیمت کالا کاهش یافته باشد، فقط وجه معادل قیمت کاهش یافته منهای هزینه های پست به خریدار مسترد می گردد. (کالاهایی که در مهلت تست به دلیل نقص مرجوع می شوند شامل این تبصر نمی گردند.)
تبصره : قابل ذکر است محصولاتی که با گارانتی رسمی عرضه میشود شامل هفت روز مهلت تست و استرداد نمیگردد.
- موارد دیگر :
با توجه به اینکه اولویت درچه یدک عرضه محصول به مصرف کننده نهایی می باشد. لذا در صورت خرید کالا بصورت عمده یا توسط همکاران و عدم امکان تحویل کالا (با توجه به سفارشات مربوط به مصرف کننده نهایی)، درچه یدک حق دارد بخشی یا کل سفارش مربوط به خریداران عمده و همکاران را کنسل و وجه دریافتی را مسترد نماید ، این موضوع حتی در صورت پرداخت وجه و یا تغییرات قیمت کالا هیچ گونه حقی برای سفارش دهنده ایجاد نمی کند.
در صورت هر گونه سوال، لطفا با بخش پشتیبانی و فروش تماس حاصل فرمایید.
09103528873
مهدی محمدی دینانی